Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Thursday, October 22, 2009

Detik2 Cem@s Sepanjang 34 Week Pegnen...

Alkisahnya. Aku terpanggil untuk menceritakan saat@ detik cemasa sepangjang aku pregnant ni.. Setakat kejang-kejang kaki, baby mengeras kt dlm tu pastu sengal badan & sakit2 pinggang tu aku dah lali dah.. Alhamdulilah tu sume under control walau kekadang menitis gak air mata aku sebab tak tahan dgn sakit tu tapi demi baby ni mama kena kuat...

Tapi ni lain kisahnya.. Sabtu lepas setelah berjalan sakan dr KL ke PD pas tu alik KL alik sempat lagi pg barbeque umah SIL.. Aku rasa penat yang amat sangat.. Sampai umah jer terus dumm.. Terbongakang kt atas katil sampai la dkt tgh hari. bangun cam biasa mandi-manda, mkn2,tgk tv pastu aku rasa something jer.. Eh baby aku gerak ke tak hr tu.. aku naik confused tp aku tunggu sambil perhatikan.. Biasanya dia kt dlm ni mmg lasak pun. Dus Das tendang sana sini.. Tp hari tu cm lain sikit.. ermm ada rasa gerak tp tak kuat cm biasa tu pun nak tgk dia gerak tu jenuh gak la aku duk pegang2 perut ni.. Sudahnya samai kepetang aku tg beberapa kali jer dia dok gerak tu pun perlahan jer.. Terus ckp ngan Hubby.. ZASSSSS terus pg HKL time tu gak...

Dlm kete sempat kene ceramah coz tak kasi tau awal.. Aku diam jer la.. Sampai HKL terus aku diperiksa satu demi satu.. Dekat 2 jam gak lah nurse Ngan doktor kt situ dok merawat aku..amik darah, peksa jantung, scan, urine sume lah buat.. tengah dok cek mcm2 tu tiba2...alahai anak mama ni dia bukan main aktifnya. Dok pusing sana sini.. Alhamdulilah.. doktor ckp mungkin mama yang terlalu letih so baby pun ikut letih & tido sama dlm perut nih,... Tp dah sampai sepital kena ukut procedure K.. Doktor suruh tg gak until 9.00Pm & kira gerakan baby dlm perut ni cukup ker tak sampai 10 kali.. Akhirnya dah pukul 8. 4o tu mama boleh discharge.. Horey boleh alik.. Tapi sebelum alik tu sempat gak singgah Jusco Coz papa nak beli barang untuk gi kursus esoknya tuh.. ENd...

2 comments:

  1. lain kali mama jangan xtive sangat tau

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Tumpang tanya, ini Sekim dulu sekolah SMKDAS ke? Muka macam dah lain so tak berapa sure. Ini Ainun. Tapi kalau salah orang, minta maaf banyak2.

    ReplyDelete

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers