Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Monday, August 8, 2011

Delay 5 jam....


Ini kesah last friday... memang menguji kesabaran serta keimanan aku di bulan ramadahan yang penuh barkah nih... citernya mcm nih.. every week mcm biasa la aku amik ETS going  back to ipoh maklum la my little hero still dibawah jagaan neneknya...tapi nak dijadikan citer last friday train delay 5 jam.. can u imagine mcm mana lah rupe aku afta 5 hour terperukk kat KL sentral... sepatutnya train aku kul 6.55pm so around 6.45 aku dah get ready kat platform mcm biasa.. tunggu nyer tunggu dah kul 7.15pm train still tak datang.. aku agak delay2 biasa je sekali ada announcement bg taw train ada stesen seputih tak bole nak gerak due to power failure.. so apa lagi terpkasa la aku berbuka pose kat platform tu juga..ala2 bersila mcm org tak der umah.. sempat la gak aku kol izan & awa nak tnye dah buka ke lum tapi hampeh tak jawap tepon lak mak cik ber dua tu bz nak bukak pose ler gamaknya tuh....so last sekali En papa yg bagi taw dah buka sebab dia tgk TV dah azan.. walau pun dia kat penang...TQ bebanyak ehh...

Dah selamat berbuka pose aku & pasanger yg lain still menunggu train dgn penuh sabar K... berkali2 gak la dengar announcement bg taw train tak bole nak gerak... around 8.30pm cik pramusaji ETS turun suh naik kat atas dia kata maybe lambat sebab tak tau bila train bole ok...so masa tu mmg dah start sesak & senak coz pax utk train kul 9pm dah sampai.. tunggu nher tungu dah kul 10 pm.. adoiii hati rasa mcm nak balik keramat dah tp mana bolehhh aku nak balik jmpa ezry gak.... so aku bertabah gak la tunggu train sambil maki hamun ETS yang sengal tuh...

Korang tengok arr mcm ni la sesak yang terpkasa aku harung ... dikelilingi lautan manusia memang tak bole blah dah macam perhimpunan bersih pulak aku rasa...terasa mau pengsan k..
 Yang ni pulak susana depan kaunter ETS memang sangap dah aku rasa..klu nak mintak refund pun ntah bolos ke tak pegi ke kaunter tuh... so aku pun dah malas baik tunggu ajer la train yang tak tau kul bpa nak sampainya...


Yang ni pulak staff ETS baru nak bz  tulis kat mana patut tunggu setelah ber jam-jam org ramai tak tau mcm nak tunggu kat mana... ni pun hasil kreatif sorang pasangers yg bg idea kat bebudak ni supaya well manage sikit org2 yang bersepah nih...diorg ni aku tgh relaks aje mcm tak bersalah pulak buat org tertanya-tanya or tertunggu-tunggu.. kesimpulannnya aku rasa ETS ni punye management tahap hampeh diorg tak pernah pikir ke if perkara macam ni terjadi mcm mana nak solve problem without buat org ramai terpinga2 ..hello tiket mahal ok so patutnya perkara mcm ni ada solutionnya,.. dipendek kan citer gedebuk-gedebak kita org kena transfer pg stesen kepong then naik ETS dari sana.. tu pun dalam kul 12++am baru train ok..sudahnya dekat kul 3.00am br sampai ipoh... sampai2 tengok hero aku dah terbongkang tido tak hingat.. sedey tak dapat nak main2 ngan dia malam tu mcm biasa..hope pas ni tak der la jadik lagi dah..if jadik gak aku naik bus aje lg murah hockey cuma jauh sket dr umah aje...


No comments:

Post a Comment

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers