Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Tuesday, March 29, 2011

Kegelisahan, kesedihan serta Keboringan.....

Masuk hari ni dah 4 hari my lil ezry warded at pantai medical center ipoh... Punca utamanya ezry di warded ni disebabkan high fever sabtu malam hari tuh.. disamping tu ezry mmg dah on off batuk demam selsema almost 3 weeks... 

Sepanjang 3@4 ari kt sini aku asik gelisah pikir kan anak bujang aku yang sorang nih.. mulanya aku rasa biasa jer dalam hati 3 hari conpom bole kuar tapi ni dah masuk hr ke-4 still tak bole discharge... Enchik docto bg tau terlalu banyak kahak dalam paru2 ezry sebab tu la ada jangkitan kuman dalam paru2 ezry...so kena monitor.. aku harap sangat ezry tak kan kena asthma macam ku..walau pun asthma ni dikategorikan penyakit keturunan harap2 ada miracle utk ezry.. esok enchik papa pulak dah kena keje coz dia mmg tgh bz sepatutnya memang tak bole amik leave.. dapat extra 2 hari ni pun sebab kes emergency klu tak jgn harap.. Bila papa tak der kat bilik @ wad nih aku jadi makin riso sebab bukan senang nak bg nab kat ezry nih.. memang ada nurse yang bole tulun tapi pepaham ajer la walau pun ni sepital bayo tp aku takut diorg gripe ezry kuat2 @ buat kasar2 kt anak aku.. ker aku ni jer yang ciwi nak mampus..entah la..penat pikir... nanti malam2 aku ber 2 je ngan ezry.. seriau gak tak der papa klu tak papa mmg  kejap2 jer cek temperaure ezry megalah nurse plak.. sampai kan ada satu tahap tu dia paksa nurse cek temperature ezry 2-3 kali dlm satu masa sebab bacaan termometer papa ngan sepital ni punye tak sama..adoiiiiiii .. tapi aku biar kan ajer.... aku tau dia wat sume ni of course for our sweet darlin ezry harris bucukkkkkk.


setiap kali ezry amik nabulizer( betui ke idak eja ni ) tu setiap tu la mcm nak menitik air mata aku tgk dia meronta walau pun time tu aku yang pegang dia..papa pulak yang letakkan nab tu kt ezry..pepaham ajer la papa mmg terlalu berhati2 org nyer so mmg ezry tak kan sakiit arrr kan kena paksa..1st time amik nab ni ngan aku2 sekali melalak dengan ezry.. skang ni baru aku paham apa makna air mata seorg ibu tuh.. ibaratnya setiap kesakitan yg ditanggung anak tu si emak yang lebih merasainya... hope sgt ezry cepat2 sembuh.. walau pun kt sini ezry mmg aktif tapi time makan ubat or time docto cheking cnfirm dia akan melalak punye.. penakut gak anak bujang aku ni.. tp kt umah dialah hero..



Dah lama dok kt sini aku rasa boringgggg nak mampus.. bila ezry tido pas mkn ubat mula la aku pikir bukan2.. sejak bila aku suka pikir bukan2 ni pun aku tak tau la..conpused.. walau pun bilik ni sgt selesa & segala kemudahan tersedia di ujung jari tapi aku rasa tak larat dah dok sini..Terima kasih sgt2 dekat encik papa coz meng upgrade single room utk ezry kepada deluxe room dengan duit sendiri utk keselesaan kami anak beranak.. nak buat apa pun senang tak der nak kesah org lain.. ( insurans papa cover rm200 jer semalam so kena top up duit sendiri...).. opiss??? aku tak riso sgt sebab aku bukan manager tapi segan gak la kena cuti lama la nampaknya nyer nih sure muka bosss aku lebammmm coz mg ni kena sumit repot PCC dan sebagainya.. ehh...tp aku riso gak sebab ada audit lg mg depan harap2 ezry bole discharge la sebelum jumaat ni...kalau tak masakkkkk la aku nih.... kesimpulannya jiwa aku kacooo sekaranng ni pikir anak bujang aku yg sorang nih... Ya Allah permudahkan la segalanya.. amin




3 comments:

  1. semoga ezry cepat sembuh, cepat kuar hsptl n mama leh dtg kje mcm biase..

    ReplyDelete
  2. yuhuuu...... sekimmmm.... hahakss.... moga2 ezry cepat sembuh n bisa membelikan aku org utan ..... heheheee.... relax la... aku pun dh lama x g opis tu...ko baru stakat 4 - 5 hari kira ok la.... ko tension kan???? time ezry tido tu ko pun tido laa.... kalu xleh tido, ko mintak je suntikan tido dr doc tue.... alang2 de kat sepital kan???

    ReplyDelete
  3. Semoga Ezry cepat sembuh yer....kena rajin2 makan ubat..jangan culas yer...

    Tengok A.Haziq..sekrang dah kena pakai inhiller dah coz dia ikut plak mummy dia kena athma

    ReplyDelete

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers