Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Tuesday, March 1, 2011

Edisi Meroyan Terlebey Sudah...

Ngehh..Ngeh..Ngeh Tajuk Posting tak bole blah..kui..kui.kui.. Actually saje jer nak citer kes mama ezry yang dah terlebeh shoping ni sebenornya.. tapi kan mostly mak2, ibu2, mommy yang bekerja pun sama kes ngan aku kot.. mesti setiap bulan korang akan spend some amount utk anak korang kan???? Bila korang dapat je beli apa yang korang nak sure hati berbunga2 mcm aku walau pun dah banyak kali ditazkirahkan... Bagi aku tak salah kita beli untuk anak asalkan sume keperluan wajib diutamakan terlebih dahulu kan??? En hubyy ku yang dikasihi selaju je bising2 dia kata aku banyak membazir.. Tapi bg aku la kan wat apa penat2 keje bagai.. Dah tentu la korang keje untuk diri korang & anak korang serta tampung kat mana yang kurang kan so ape la salahnya menghepi kan diri sendirik...... Tapi aku selalu jer mengomel kat ezry  ( Walau pun ezry tak paham apa yg aku ckp ) aku ckp kat dia mama beli ni bukan tujuan untuk manjakan ezry or what ever tapi mama suka tgk ezry ada benda2 cm ni...  lagi pun tak der la aku beli benda2 yang beratus + beribu ikut bajet gak la... Tak de la nanti ezry kempunan masa kecik tak der mende2 ni mcm aku dulu.. Tapi En papa lak lain.. aku tau dia dr kecik dah di train ala2 askar  gitu so klu nak apa2 pun susah nak dapat + adik beradik ramai lagi ( 7 owang sume ).. aku ingat lg en papa  ckp dulu klu nak beskal kena exam dapat no. 1 dulu baru dapat patut la sume adik beradik papa pandai2 belaka...uishhh dah terover citer lak citer aku ni so mengkome nak tgk tak apa yang aku dah buat heheehehe .. so Jom layanz...

Tara... Kasut for my ezry Harris.. Since dah dapat kaki ni aku tak penah lagi beli kasut dia so ni kiranya kasut pertama yang aku beli afta my anak teruna ni dah jalan terkedek-kedek (Kasut ya bukan sandal ).. Ni kes terjebak la time lunch our gi pavillion with fara & kak Nab.. Pada awalnya aku dok aim kasut clarks tu..perabih aku survey .. kt sogo kt isetan perabih aku belek2 kasut ni. harga rm 120 no diskaun so  harus dipikirkan.. Last2 kt parkson pavilion ari tu aku belek2 kasut Osh kosh ni.. mcm ok jer lagi pun ringan je so mmg tak menyesakkan anak bujang aku nak berjalan pakai kasut ni... yang penting time ni ada less 10% so afta less dapat la rm 89.10.. ( lagi pun esok nya dah gaji so dengan senang hati aku beli kasut ni).. so tamat la kisah kasut utk anak bujang ku.. tapi ada lagi heheheheh nak tau apa dia????
Hahahaha ni dia botoi susu baru utk ezry.. botol nih aku share beli ngan izan.. hari tu time gi mothercare kitaorg mcm dah berkenan nak beli botol ni tapi time tu no pulus so tangguhkan la dulu hasrat.. kebetulan time sogo warehouse sale last week aku gi menerjah sogo lak.. sekali jumpa botol ni rm 40.70 murah rm 10 from mothercare terus sambar je..pastu aku sms izan tnye dia nak ke tak??? so berkongsi la kami amik satu sorang .1 for ezry & another 1 for esya..  so settle dah bab botol susu..continue apa seterusnya ngeh..ngeh.ngeh
Yang ni plak kes aku termeroyan nak beli menda nih..huhuhu hari2 dok balik keje singgah kat toyrus KLCC aku nampak benda so setiap kali singgah setiap kali aku belek.. mcm berkenan jer.. patutnya aku beli menda ni mg ni tapi disebabkan tak sabo nak bagi kat anak aku terusss jer aku beli last friday ngeh..ngeh..ngeh.. paling penting dapat less harus la beli kan..next N3 aku citer apa anak bujang aku wat ngan girafe ni...
Ni plak kes dah lama tak shoping online.. huhuhuhu...dok belek2 blog aku jumpa carters set ni.. so start la men survey .. Last sekali aku jumpa paling murah kat Kiddies bazar rm 30 ja 1 set.. mostly diorg jual rm 35 ~ rm 40 so alang2 dah murah aku rasa terus order je so baju pun dah selamat sampai tinngal nak pakai je lagi..
Hehehe yang ni plak freshh from oven baru je beli semlam.. bukan apa dah lama gak la aku aim baju ni kt mothercare tapi tak de diskaun-diskaun pun huhuhuhu letih dah tunggu.. so semalam balik keje aku singgah sini per lagi teruss je beli... bukan apa aku dah banyak kali servay baju thomas n friends ni kat jalan belakang tapi quality nye ala2 sket klu dapat kt anak bujang aku mau rabak lagi pun mcm mahal jer klu standard kt belakang tuh..baik aku beli yang dah tentu2 quality nya.. baru puas hati hehehehe....maka sekian la dulu sejumlah wang yang telah aku belanjakan utk anak aku utk this month.. beratus gak la duit aku abesss..sedeyy bila tgk wallet  dah makin kempis huhuhu ..hari ni baru 2hb huhuhu so kena la belanja berhemah start arti ni kuikuikui...

2 comments:

  1. amboi byk betul mama ezry borong.. baik2 mama ezry jgn samapi terkwn ngn setan nt.. heheheh

    ReplyDelete
  2. uishh izan serammm dgr ayat kawan ngan setan tuh huhuhuhuhu...

    ReplyDelete

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers