Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Sunday, November 7, 2010

Saya Yang Sangat Busy...

Semenjak mencecah usia 11th month ++ ni saya telah menjadi budak yang sangat  bz.. setiap hari ada je kerja yang saya nak buat sampai kan mama saya naik tensen dengan saya tapi saya tak peduli sebab mama kan sangat- sangat dengan saya..... so dengan senang hati saya boleh mem bz kan diri saya dengan macam2 aktiviti kegemaran saya.. kalau tak percaya cuba tengok nih :-

 

Last week mama bawak saya datang KL untuk antar tok mi & Tok Bah gi Mekah... Fuh seronoknya hati saya.. Selesai je antar to bah n tok mi saya balik umah tok mi kat keramat.. oleh kerana tak der org dekat sana so saya sgt busy kuar kan sume majalah yang mama susun so inilah hasilnya.. saya telah berjaya menyepahkan & mengoyakkan majalah  itew.. 

 
Semejak saya dah boleh berdiri dengan sendiri saya bebas nak kuarkan sume mainan dalam bakul so saya sangat lah hepi.. saya bebas nak kuarkan apa yg saya suka tak payah nak follow apa yang mama bg lagi  utk saya main sebab sekarang saya kan dah besar...

 
Dulu masa saya kecil saya  hanya mampu baring jer di atas bouncer nih tapi sekarang tidak lagi.. saya dah tak perlukan mama untuk letakkan saya di atas bouncer ni lagi sebab sekarang saya dah boleh panjat & naik sendiri..segala toys yang ada dekat bouncer ni pun telah saya nyahkan sebab mengganggu aktiviti panjat memanjat saya hehehehe...




 
Sekarang ni opah saya dah tak payah susah-susah lagi nak jawab phone bila telepon berdering.. saya dah boleh tak over kerja opah saya .. bila telepon berdering sure saya akan cepat2 pergi  & panjat meja telepon ni.. mana lah tau kan kalau mama yang kol senang la sket kan huhuhuhuh....



 Last sekali mama belikan walker ni utk saya belajar berjalan tapi saya sgt suka buat aksi menirap atas walker ni supaya mama boleh cepat2  ambik saya takut  nanti saya terjatuh coz walker ni kan tak der lock.. lagi pun mama takut kena marah kalau2 saya terjatuh lagi akibat walker ni..... hebat tak saya sekarang???? mesti hebat kan sebab saya dah berjaya  tukarkan mama saya menjadi tarzan hehehe... itu belum masuk lagi kalau saya sepahkan baju yang dah dilipat serta punggah sume besen @ pingggan mangkuk opah saya..... ok la setakat ni dulu sebab saya mmg bz nanti mesti mama akan hapdet lagi ke bz an saya ni kan..

5 comments:

  1. bgs la ezry ni tlg mama.. teruskan usha ye.. good boy.. hehehe

    ReplyDelete
  2. memang bijaklah Ezry ni...bagus..syabas..tingkatkan usaha..pasti akan lebih berjaya

    ReplyDelete
  3. emm nampak nye sume aunty2 ni menyokong ezry.. kesian mama tak der geng huhuhuhu...

    ReplyDelete
  4. ezry.. mintalah mama tambah adik. lagi best. boleh sama-sama buat xtvt tu. mungkin mama akan bertukar dari suara tarzan terus pakai baju tarzan. .. hehhe

    ReplyDelete
  5. Kak ikin ezry tak mo adik lagi lah dia tak puas nak manja lagi hahahaha...

    ReplyDelete

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers