Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Thursday, May 27, 2010

Do@ Seorang H@mba...

ya Allah
berikanlah kepadaku kekuatan
dalam menempuh jalanmu
berikanlah kepadaku hidayahmu
dalam mencari diriku
berikanlah kepadaku cahayamu
dalam menuju jalanmu yang terang
berikanlah kepadaku hamba-hambamu yang soleh dan solehah
dalam membimbiungku kepada kebenaran
berikanlah kepadaku rezeki
dalam membolehkan aku bersyukur dan redha tanpa meminta pertolongan makhlukmu di langit dan dibumi
berikanlah kepadaku ketenangan
dalam membolehkan aku terus bahagia di muka bumimu ini
berikalah kepadaku bantuan
dalam mengalahkan musuh2mu dan musuh2ku yang ingin menjahanamkan aku dari jalanmu dan membuatkan mu murka
berikanlah kepadaku kasihmu
dalam menjadikan aku hambamu yang soleh
berikanlah aku rasa takut kepadamu
dalam membolehkan aku takut untuk melakukan kemungkaran kepadamu
berikanlah kepadaku jiwa dan hati yang baru
dalam mengantikan hati dan jiwaku yang telah rosak dan mati
berikanlah kepadaku rasa berani kepada hamba2mu
bagi membolehkan aku tidak gentar bila berhadapan dengan mereka
berikanlah kepadaku sifat mahmudah dan buangkanlah sifat mazmumah
dalam membersihkan jiwa dann batinku
berikanlah kepadaku kasih isteriku/Suamiku
dalam membahagiakan hidupku

ya Allah
dengarlah rintihan hambamu ini
kerana sesungguhnya engkau maha pengasih dan penyayang
tiada apa yang aku pinta melainkan ini
kerana sesungguhnya aku terlalu jauh darimu dan aku kehilangan cahayamu
tunjukilah aku jalanmu yang lurus
bersihkanlah hatiku
hanya engkau tuhanku
tiada tuhan melainkan engkau
bantulah aku dan berikan aku cahaya istiqamah
agar mampu aku teuskan kehidupan ini dengan aman bahagia
sehingga aku kembali kepadamu
disatu saat yang aku sendiri tidak tahu

2 comments:

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers