Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Wednesday, September 21, 2011

Pak Ngah Ku nak Tawen Lagi...

Alkesahnya tak tau le sesuei ke taknyer aku post entry ni kat sini.. tapi tak kesah la kan ni kan blog aku so suka hati den la kan nak citer apa ngeh...ngeh..ngeh...Baru2 ni seisi kaum kerabat famili aku dikejutkan ngan berita pak ngah aku nak tawen lagi.. huhuhuh .. aku no komen la kan nama pun anak sedara klu aku cakap pun bole pakai ker tak aku pun tak tau so layan jer la.. kesahnya setelah kematian arwah mak ngah ku setahun+++ yang lepas maybe agak sukar bg seorg lelaki nak menguruskan umah tangga terutama bab masak memasak + menguruskan anak2. mungkin sebab tu la dia mengusulkan cadangan nak kawen lain..yer la ada anak yg masih sekolah lagikan so nak gosok baju nak wat breakfast, makan tgh hari dan lain2 mungkin sukar kot bg sorang lelaki...

Seperti biasa opah ezry akan jadik org kuat la dalam hal2 mcm ni...even dari riak wajah anak2 pak ngah aku tak nampak begitu ikhlas tapi diorg redha ajer lah.. dah bapak kan mana leh lawan berdosa uolssss... tapi yang tak bpa nak bestynya opah ezry tuh suruh aku lah lak yang handle brg2 hantaran.. mak aii dah la aku tak berseni.. pastu nak bersilat lagi ngan si bujang aku tuh.. sudahnya kul 2.am baru aku tido tu pun aku wat ala kadar je sebab dah suntuk + peminangan tu secara mengejut kan so pepaham ajerlah....
so ini lah hasilnya... aku belasah ajer... sila abaikan si bujang aku yang dok posing kat situ..kesahnya dia ingat tu sume barang2 dia so haruslah dia berteleku kat situ..dalam pada tu aku riso sangat2 takut dia mengganas abis la sume... bekas cincin + alas dulang aku pakai jer aku nyer time tunanag dulu.. bayangkan punyer lama aku simpan pastu recycle plak gara2 kesuntukan masa... combination kaler pun failed sebab alas dulang purple ( tu tema aku dulu ) tp hantaran krim + gold.. lantak lah janji ada.. dah nama pun org tua yg tunang belasah ajer lah ( kejam tak aku ??? )
 Tepak sireh simbolik tanda peminagan...

 Ini lah dia orang yang dimaksudkan bakal opah ngah ezry a.k.a mak ngah baru kami... walau pun dah berusia 40an++ tapi still anak dara u.. orangnya biasa2 jer coz aku pun tak pnah bergebang apa pun ngan dia.. hope dia pandai la amik hati pak ngah aku anak beranak nanti.. its not easy become a instant mother pada anak2 remaja yg meningkat dewasa... sangat lah challenging nyer bagi aku la... dalam pixca tu opah ezry la bertindak sebagai penyarung cincin tanda peminangan...
Budak ni kan selalu mcm nihhh...sesuka hati jer dia bantai tido kat umah org adoiii malu hakak dek non ada nak bujang mcm nih...dalam kete idak pulak nak tido bila dah sampai umah org tuh bole lak dia tido lena atas sofa org tuhhhh.. memang nak kena nih..kalau kejutkan harus lah dia mengamuk kat umah org tu kang so aku biarkan ajer sambil tadah muka sebab org asik tnye jer anak sape nih???? tido lena betuiii... letih sangat ker??? ayo..yo..yoo malas mau jawap ezry always like thisss kalau kat umah sendiri jgn harap la nak tido siang mcm nihhhhhh...

 discus time...afta pot pet pot pet ( discus ) so maka dipersetujui lah ke 2-2 pihak so wedding diorg akan berlansung  next 2 month ( 10/12/2011) dengan hantaran rm 5000.. ok ler tu agaknya.. aku no komen la kan... layan kan ajer .. date tu sepatutnya aku nak wat besday party ezry ke-2 tahun tapi nampaknya kena pikir tarikh lain la gamaknya sebab bulan 12 nyer date dah full...kesian ezry kena etend besday party lagi... bertabah ajer la anak oiii sebab bulan 12 memang banyak kenduri kendara so event kita yg kecik2 diorg tak pandangya... sob..sob..sob...

1 comment:

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers