Bersama Selamanya.....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bertambah lagi Usiamu anakku......

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Iklan

Thursday, April 21, 2011

Kisah Semalam.....

Semalam balik keje aku pegi la cuci2 mata kat sogo jap.. maklum la duit pung  dah tak berapa nak ada coz dah selamat membeli something utk my ezry so harus teropong2 dulu2..hehehe tapi dalam pada tu ada 1 insident yang sangat memilukan aku.. on the way from lrt to sogo ada la corridor yang menghubungkan stesen LRT ke sogo utk memudahkan rakyat malaysia pg perabih duit..but i wont  story about the kaki lima tapi pasal sorang ibu bersama anak2 kecik memintah sedekah ...

Sangat la menyentuh jiwa aku bila aku nampak ada sorang pompuan bersama 3 anaknya berumah tangga kt tepi koridor tuh... aku tak sure tu anak dia ke sape tapi bebudak to nyer age around 4 yrs to 2 month.. Paling menyentap jiwa aku budak sekecik 2 bulan tu duduk di kaki lima.. kebetulan time aku lalu tu dia tgh bg anak dia minum something mcm ubat.. tergerak hati aku nak tnye anak dia sakit ker?????? oh no baby sekecik 2 -3 bulan amik medicine cm tu ja... 

balik dr sogo aku berenti kt diorg.. aku tnye kenapa ngan bb?? dia kata demam.. aku tak tau la nak buat apa so aku terus bagi sikit rm, aku suruh dia bawak anak pi kelinik.. bahaya betui kalau bb sakit... aku citer ni bukan pasal aku pemurah sebab sedekah ke apa tapi pasal kedaifan family tersebut.. di manakah sang bapa??? time aku bg duit tu nampak pompuan tu mcm sgt appriaciate walau pun bpa je aku bg..aku ckp bawak gi kelinik klu nak save sepital gomen duit  ni wat tambang teksi bawak anak2 dia tuh.. aku nampak mcm nak menitik air mata dia tapi sebenarnya air mata aku yang nak tumpah dah so aku blah cepat-cepat sebelum aku melalak sedey kt situ...akak tu pun terpinga tgk aku lantak arrr..aku sedey gile ooooo..

on the way to lrt aku sedey gile mmg dah nagis dah...tetiba ingatan aku pada anak aku..betapa bersyukurnya aku  laki bini bole bg makan pakai yang sempurna utk anak aku.. boley sediakan mcm2 utk dia walau pun dia tak pandai mintak2 lagi..time tu jugak aku terpikir mcm mana la aku kalau tetiba aku jd cmtu.. adakah org m'sia yg masih simpati lg.. dalam pada tu pun aku pikir gak adakah diorg tu sendikit yang sedang berdrama biasa la KL ni susah nak percayakan.. aku kesian sgt  ngan baby tuh.. klaua diorg berdrama aku halal jer la...time umur anak aku cmtu dia ditatang mcm minyak yang penuh.. tido baring sume sangat selesa ditambah papa yang sgt cerewet satu habuk pun tak boleh melekat..maklum la pestime ada anak & macam dia sorang jer ada anak hockey....

Di  pagi jumaat yang barakah nih... aku memanjatkan doa kesyukuran ke atas segala kurniaan tuhan utk aku dan keluarga walau pun tak semuanya perfect tapi aku rasa sempurna bersama anak & laki aku... pada baby tu aku doakan semoga dia sihat tapi aku tak paham mana pg bapak nyer??? naper biarkan bini & anak2 merempat..kalau tak mampu jgg duduk KL pg balik Kg ler... walu pun susah kt kg still bole makan..bercucuk tanam la... berbudi pada tanah la.. pada wanita tersebut bangun la dan buat sesuatu utk anak2.. jgn suke suki tambah anak pastu merempat lagi... bagun la kak oiii jgn harap simpati org lain.. anak2 adalah harta yang paling berharga dari selombong emas walau pun value emas tu sgt le tinggi aku pun dah tak mampu nak tambah gelang lagi dah hahahahaha....

1 comment:

  1. memang sedih sangat sebab nasib budak tu kan..semoga ALLAH sentiasa pelihara mereka....itu lah ujian dari ALLAH.....semoga ada sinar dalam kehidpun mereka selepas ini

    ReplyDelete

MenitiArusKehidupanBersamamu....

Daisypath

Lilypie First Birthday tickers